Benzin og Dieselbiler skal udfases!!


Står det til regeringen skal biler der køre på fossile brændstoffer ikke kunne indregistreres efter 2030.



Regeringen vil udfase biler der køre på fossile brændstoffer
Regeringen vil udfase biler der køre på fossile brændstoffer i 2030
Norge har meldt ud, at det skal være slut med nyregistreringer af biler, som kører på fossilt brændstof, i 2025.
Belgien vil have stop for dieselbiler i 2030.
Tyskland har luftet et stop for forbrændingsmotorer i 2040.

Idéen er er god nok, men hvad skal der til for at kunne nå denne målsætning???

Efter min mening skal man først og fremmest kigge lidt på prisen, da det i dag er langt dyrere at købe en elbil frem for en bil der køre enten på benzin eller diesel.

Prisen elbiler afhænger selvfølge af hvor langt man køre på en opladning.

Man kan godt få en billig elbil der koster omkring 60.000 kr. men den kan så kun køre omkring 50 - 100 km pr. opladning. Og det tager 3,5 time og lade den op.

Hvilket leder mig hen til nok det største problem RÆKKEVIDEN 

Hvor langt skal men kunne køre på en opladning??
Hvor kan man lade bilen op??
Hvad koster det at lade bilen op??
Forurener den strøm man bruger, til at lade bilen op ikke??

Det var blot nogle tanker jeg gjorde mig.
Der er ca. 530 km. fra København til Skagen, og det tager ca. 5,5 time.

Tesla Model S100D er en af bilerne der kan klare denne tur på en opladning. 
Den har en rækkevide på 539 km. Men så koster den også ca. 842.000 kr.

Hvis regeringen vil have udfaset brugen af diesel og benzin i 2030. Hvad sker der så med togtrafikken???


Min mening;
Ideen er god nok, hvordan man når den er jeg dog usikker på.
På den ene side kan jeg jo godt se at det ville være godt for miljøet, men burde man så ikke også kærve at opladning af bilen forgår klimavenligt.

Prisen vil nok også være en udfordring for de fleste.

Hvis alle som i dag har en bil, skal have en elbil, hvor stor vil belastning på elnettet så blive??

Rækkeviden er jeg helt sikker på at ville blive løst, enten ved et større eller et bedre batteri. Ellers kan man laven en eller anden form for standart batteri, hvor man så køre ind på en batteristation, og "tanker" et nyt batteri.

Ja tanker og læsninger er mange, hvad er jeres??

1 kommentar:

  1. Vil du tage kredit for enkeltpersoner, enkle, hurtige, seriøse og tilpasset dine behov?
    Jeg kan være nogen, der kan hjælpe dig, hvis du ønsker at låne og især til refusion
    e-mail: graciacastrom@gmail.com eller graciacastrom@hotmail.com

    SvarSlet