Håndværker til 235 kr. i timen Søges!!

Hvem vil arbejde til 235 kr. i timen??



Hvem vil arbejde til 235 kr. i timen??

Efter regeringens udspil vil de hente udenlandsk arbejdskraft til Danmark.
Denne arbejdskraft skal kunne besætte danske jobs, inden for håndværker fagende.
Hvis man henter udenlandsk arbejdskraft , skal man betale denne 417.793,60 kr. om året,
der svare til en månedsløn på 34.816,13 kr., og en timeløn på 235 kr.
Dette skal være uden feriepengene og pension.
helt konkret vil det sige at det skal være hvad arbejdsgiveren udbetalt, til ens bankkonto i løbet af et år.


Men hvad har en dansk håndværker så i timeløn?? 

Jeg er selv ud lært lastvognsmekaniker, for 15 år siden og der fik jeg ca. 150 kr. i timen,
men der skulle så lige trækkes feriepenge, atp, og pension fra.
Jeg ved godt man ikke lige kan lave denne sammenligning men så så alligevel, jeg tror at hvis jeg fik tilbudt et
mekaniker job til 235 kr. i timen ville jeg nok takke ja tak.


Hvad er gennemsnitslønnen så??


Har kigget på undervisnings ministeriet uddannelsesguide, som angiver en gennemsnitsløn.
Som er inklusive feriepenge, pension, tillæg, værdi af personalegoder mv.

Timelønnende der er opgivet her er for en dansk arbejder, så man skal altså trække feriepenge, atp, og pension fra.

En mekaniker ville have en gennemsnitsløn på 28.898 kr. pr. mdr. det svare så til en time løn på 195 kr.

En tømmer ville have en gennemsnitsløn på 31.339 kr. pr. mdr. det svare så til en time løn på 211 kr.

En Maskinarbejder, Maskinsmed ville have en gennemsnitsløn på 30.830 kr. pr. mdr. det svare så til en time løn på 208 kr.

Det er blot nogle af de fag regeringen ville hente udenlandsk arbejdskraft til at besætte.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på om alle ville arbejde til 235 kr. i timen. men vi har stadig mange arbejdsløse her hjemme,
som jeg mener nok gene ville ud på arbejdsmarkedet.

Problemet med de danske virksomheder i dag er at, de vil gerne have arbejdskraft men de skal også gerne have mange år erfaring.


Men hvor mange virksomheder vil være med, når det gælder om at uddanne, og give folk denne erfaring???

1 kommentar:

  1. Vil du tage kredit for enkeltpersoner, enkle, hurtige, seriøse og tilpasset dine behov?
    Jeg kan være nogen, der kan hjælpe dig, hvis du ønsker at låne og især til refusion
    e-mail: graciacastrom@gmail.com eller graciacastrom@hotmail.com

    SvarSlet